5 gezonde ontbijtideetjes vanaf Fase 2



Nood aan inspiratie voor lekkere ontbijtreceptjes? Zin in “eens iets anders”?

Gitte geeft je vijf receptjes die geschikt zijn als ontbijt vanaf fase 2.



Gezond ontbijt - overnight oats

Ontbijt-idee 1: Overnight oats


Ingrediënten

- 30 gram havermout

- 100 gram magere yoghurt of 200 ml magere melk

- Eén kleine banaan

- Snuifje kaneel


Tip: Ben je een vrouw? Neem dan in dit receptje 20 gram havermout in plaats van 30 gram en eventueel een halve banaan


Benodigdheden

- Een schone pot met deksel


Werkwijze (de avond van te voren)

- Plet de banaan met een vork.

- Meng de havermout, magere yoghurt/melk en het snuifje kaneel met de geplette banaan onder elkaar.

- Doe het mengsel in een pot.

- Zet de pot (met deksel erop) in de koelkast gedurende 8 uur (bijvoorbeeld de volledige nacht) en je ontbijt staat klaar voor de dag nadien.


Klaar om te ontbijten?

Dit ontbijt wordt pas écht lekker met één van onze zoete zero-kcal sauzen als toppings (caramelsaus/chocoladesaus). Voeg deze vlak voor het serveren toe.


https://www.w8control.be/product-page/rabeko-zero-calorie-sauce-chocolate-425-ml

https://www.w8control.be/product-page/rabeko-zero-calorie-sauce-salted-caramel-425-ml



Ontbijt-idee 2: Rijstwafels met avocadospread en ei